Kako v krizi krmariti vašo NVO

Pripravili smo vam nekaj nasvetov kako delo v vaši nevladni organizaciji prilagoditi novim razmeram in kako obdobje krize izkoristiti za nadgradnjo organizacije dela in komuniciranja v vaši organizaciji.

Če ste ena izmed tistih organizacij, ki je v tem obdobju prekinila z večino vaših aktivnosti, kljub vsemu pa bi želeli to obdobje izkoristiti, preberite o aktivnostih, ki jih v tem obdobju lahko izvajate in kako organizacijo dela v vaši organizaciji prilagoditi na način, da boste po končanem obdobju krize bolj vitalni, sodobni in učinkoviti.

Na tako imenovan koncept social distancing (socialna oddaljenost), ki ga moramo v obdobju krize spoštovati, se je skoraj nemudoma pojavil odziv v obliki koncepta distance socializing (oddaljena socializacija). To priča o tem, da je potreba po ohranitvi stikov (osebnih in poslovnih) v naši družbi nujna in v obdobju digitalne - informacijske družbe je možnosti za komunikacijo in oddaljeno delo precej, nekaj pa smo jih za NVO-je zbrali na Regionalnem centru NVO.

Občni zbori na daljavo

Občne zbore lahko izvedete na daljavo. Kako to storite si preberite TUKAJ.

Komunicirajte in načrtujte z vašimi uporabniki, člani in partnerji

V tem obdobju lahko veliko komunicirate z vašimi uporabniki in člani. Povprašajte jih o predlogih, zamislih, razmišljanjih, mnenjih, naj z vami delijo izkušnje, izmenjujte nasvete ipd. Izkoristite obdobje za pridobivanje informacij s strani vaših uporabnikov, članov ali partnerjev. Informacije zbirajte, jih sortirajte, oblikujte v smiselne sestavke, jih posredujte v diskusijo vašim ožjim delovnim skupinam, zapišite ugotovitve.

Ta čas izkoristite za pogovor o preteklih aktivnostih in doseženih rezultatih in pri pripravi novih aktivnosti upoštevajte pridobljene predloge za izboljšave. Z uporabniki in člani načrtujte aktivnosti za obdobje po krizi.

Pripravite kakšen anketni vprašalnik, pošiljajte tedenske nasvete, misli ali izzive, tudi naloge. Posnemite video in ga posredujte svojim uporabnikom. Povabite svoje uporabnike k pripravi video vsebin in jih delite z ostalimi. Pridobite in razširjate pomembne informacije, ki se tičejo vaših uporabnikov in članov.

Komunicirajte po telefonu, elektronski pošti, uporabite družbena omrežja ali aplikacije, ki so predstavljamo v nadaljevanju.

Razpisi in projekti

V tem obdobju lahko pregledate različne razpisne programe in pripravite zasnove ali ideje za vaše projekte. Aktualne razpise lahko spremljate na naši spletni strani pod rubriko Projektno svetovanje – aktualni razpisi.  Za bolj sistematično pripravo projektov lahko uporabljajte orodje za modeliranje poslovnih modelov z družbenim učinkom - Social business model Canvas, ki ga dobite pri nas. Za obrazec CANVAS - poslovno modeliranje z družbenim učinkom nam pišite na kristijan.adamlje@consulta.si.

Delavnice na daljavo

Ne vseh, marsikatero aktivnost pa lahko z malce iznajdljivosti prestavimo tudi v digitalni svet. Primer so delavnice oziroma izzivi za otroke, ki jih po navodilih s strani izvajalcev opravljajo doma. Krajše izzive/ naloge lahko svojim uporabnikom pošiljate vsak dan, zahtevnejše oziroma daljše aktivnosti pa enkrat ali večkrat tedensko, seveda po predhodnih pogovorih/ dogovorih z vašimi uporabniki.

Na daljavo lahko izvajate tudi zahtevnejša usposabljanja in delavnice. Pomembno je, da pripravite kvalitetno gradivo (navodila, delovne liste, slike, fotografije, povezave do video vsebin, lastne video vsebine), natančna navodila, uporabnikom pa vedno zagotavljajte povratne informacije. Lahko jih izvajate preko elektronske pošte, lahko pa se preizkusite v pripravi webinarjev. Orodja za izvajanje webinarjev so večinoma plačljiva, se pa najdejo tudi nekatera brezplačna. Nekaj zbranih brezplačnih orodij za izdelavo in izvajanje webinarjev je predstavljenih na tej povezavi.

Posodobite spletno stran in vaše profile na družbenih omrežjih.

V obdobju krize lahko posodobite vašo spletno stran, jo opremite z novimi vsebinami, materiali in po potrebi posodobite vaše kontaktne podatke. Posodobite ali vpišite kontaktne podatke in osnovne informacije na vaših straneh/ profilih na družbenih omrežjih. Če na družbenih omrežjih še niste prisotni, se lahko lotite tudi tega (predlagamo, da si najprej naredite Facebook stran).

Uredite vaše baze podatkov

Posodabljanje in urejanje baz podatkov je ponavadi nizka prioriteta, morda pa v tem obdobju zagrizete v to. Poleg osvežitve podatkov uporabnikov morda pripravite še dodatne baze kontaktov: potencialni sponzorji in donatorji, kontakti lokalnih medijev, morda izbrskate kontakte občinskih svetnikov, bazo potencialnih projektnih partnerjev ipd. Razmislite o vaših načrtih za obdobje po krizi in pripravite ustrezno »municijo«.

Preglejte in uredite vaše foto in video gradivo

Fotografije in videi so vedno bolj prisotni v naši komunikaciji. Morda v tem obdobju pregledate svoje arhive in pripravite jagodni izbor kvalitetnih materialov, ki najbolj orišejo dejavnost vaše organizacije. Primer za aktivnost med krizo: Pripravite rubriko »iz arhiva« in objavljajte ali pošiljajte uporabnikom utrinke iz vaših skupnih doživetij.

Sestanki, srečanja in delo od doma na spletu

Za izvedbo sestankov, pogovorov, predavanj ali konferenc obstaja kar nekaj spletnih orodij, ki jih lahko v tem obdobju preizkušate, testirate oziroma uporabljate. Navajamo vam nekaj povezav do spletnih orodij za izvajanje  sestankov: GoTomeeting, CiscoWebEx, TeamViewer, Skype, Zoom, Googlehangouts.

Za učinkovitejše oddaljeno delo predlagamo, da uporabljate (če jih še ne) orodja za delo s podatki v oblaku: Googledrive (Google), Onedrive (Microsoft), Dropbox, iCloud (Apple). S shranjevanjem podatkov v katerokoli navedeno aplikacijo boste vi in vaši člani ekipe lahko do podatkov (datotek) dostopali od kjerkoli, potrebovali boste le internetno povezavo in napravo (računalnik ali pametni telefon).  

Tudi kriza je priložnost. Če le imate možnost, jo izkoristite, na Regionalnem centru NVO pa vam bomo v pomoč. Vabljeni, da nas pokličete na 059 927 619  ali nam pišete na info@consulta.si.   

Vse dobro in ostanite zdravi!

#ostanidoma

Projekti

Regionalni center NVOStičišče NVO osrednje SlovenijeYOUTH IS EUROPEAN FUTURE-Mladi so prihodnost Evrope- mreža mest proti EvroskepticizmuYOUROPE: S povezovanjem do boljše EvropeEvropski center za informiranje civilne družbeTwinfos-informiranje in podpora pobratenju

Sofinancerji

Ministrstvo za javno upravoEvropa za državljaneZRSZZobčina litijaZagorje ob Savi

Hitri kontakt

E: info@consulta.si

T: 059 927 619

pisarna Litija: Ponoviška cesta 12

vsak dan med 9.00 in 15.00

pisarna Zagorje: C. Borisa Kidriča 2

po dogovoru