V letu 2021 komunicirajte drugače...

Uroš, Blaž in Matjaž iz izjemno uspešne oglaševalske in kreativne agencije - Agencije 101 so nas podučili kako učinkovito komunicirati/ sporočati naše nevladniške vsebine. Predstavili so nam celo vrsto sodobnih komunikacijskih konceptov in principov, ki jih lahko s pridom uporabljamo tudi NVO. Za vas smo jih zbrali v članku. Uporabite jih v letu 2021.        

Ljudje gledamo ljudi

To je koncept, ki je zelo uspešen v sodobnih komunikacijah in zelo priporočan. Izhaja iz dejstva, da ljudje pač radi opazujemo druge ljudi. Pritegnejo nas njihova mnenja, zgodbe, izkušnje, doživetja, dogodivščine... Zato so danes poleg znanih osebnosti in rumenih revij, popularni številni t.i. youtuberji,  ljudje postajajo influencerji – vplivneži ipd. To potrjuje tudi dejstvo, da je najbolj uspešen format sporočila na družbenih omrežjih snemanje samega sebe v obraz. Pomembno je, da v ospredje vaše komunikacije postavite človeka. Povabilo na dogodek pripravite v obliki videa – naj predsednica društva povabi na dogodek, objavljajte slike na katerih se razločijo obrazi ali še boljše video posnetke vaših članov, ko izvajajo neko aktivnost. Pokažite doživetja, predstavite izkušnje, pokažite čustva, ki so jih ljudje doživljali na vaših aktivnostih. Vse po principu ljudje gledamo ljudi. Sodelujte  z influencerji – vplivneži. Povabite jih na dogodek, aktivnost, srečanje, delavnico, tudi na zoom in se dogovorite, da s svojimi sledilci podelijo izkušnjo. Izogibajte se birokratskim zapisom, naključnim slikam, ki jih najdete na internetu in podobnim suhoparnim komunikacijam. Pokažite resnične ljudi, njihova doživetja, izkušnje, mnenja  ipd. Takšna komunikacija bo deležna večje pozornosti in bolj aktivne vključenosti  ( »engagement«) uporabnikov v vaši komunikaciji. Koncept upoštevajte v komunikaciji na družbenih omrežjih, množičnem obveščanju po elektronski pošti in v zdravi meri tudi v komunikaciji z mediji.

Ne govori mi, pokaži mi

Še en pomemben koncept pri katerem je potrebno le malce več načrtovanja komunikacije s ciljem, da vaši publiki omogočite vpogled v vaše aktivnosti in jim pokažete kako jih ljudje doživljajo. Da lahko to koncept uporabimo, se  mora nekaj zgoditi, prisotni morajo biti ljudje, ki nekaj počnejo/ doživljajo. Ker ljudje gledamo ljudi, in ker raje doživljamo čustva kot prebiramo o njih pokažite kaj ljudje počnejo na vaših aktivnostih in kako jih doživljajo.  Ne zamudite priložnosti za kratke video poročila iz vaših aktivnosti.  Polovite vsebino in jo objavite, kajti dobra vsebina sama sproža nastanek nove vsebine. Vsebina pa je pomembna pri vzbujanju pozornosti in vključevanju publike. Dokumentirajte aktivnosti, povprašajte uporabnike za mnenja, pokažite čustva (smeh, veselje, navdušenje, zaskrbljenost, tudi žalost ipd.). Dobre dogodke naredijo emocije, ne črke na papirju.

Pripovedujte zgodbe in pokažite čustva

Zgodbe si ljudje zapomnijo, z zgodbami se povežejo, zgodbe pripovedujejo naprej. To je nasprotje od t.i. birokratske komunikacije, ki jo sestavljajo suhoparna dejstva in podatki. Zgodbe izhajajo iz vprašanja »zakaj«. Večji je vaš zakaj, bolj močne zgodbe boste lahko pripravili. Povejte zgodbo kako ste uspeli otrokom pričarati najlepše počitnice, kako ste starejšim iz občine pomagali lažje preživeti samo - izolacijo, predstavite zgodbo družine, ki je v svojem gospodinjstvu zmanjšala količino odpadkov za 80%, povejte zgodbo o intenzivnih pripravah in zmagi na pomembni tekmi, povejte kako so se otroci pri vas naučili smučati, kako ste pomagali rešiti težko stisko starša, kako ste pomagali prikrajšanim in ogroženim. Več majhnih zgodb pripoveduje zgodbo vaše organizacije. Pripovedujte zgodbo vaše organizacije.

Kako povečati vaš zakaj

Ko se prvič vprašate zakaj, se lahko tudi drugič, tretjič, četrtič in tako naprej. Bolj kompleksna je vsebina, več »zakajev« si morate postaviti. Primer: Zakaj obstajate? Zato, da izvajamo počitniški program za otroke. Zakaj izvajate počitniški program za otroke? Da bodo otroci bolj kakovostno preživeli počitnice? Zakaj želite otrokom omogočiti bolj kakovostno preživljanje počitnic? Ker želimo, da se otroci v naši vasi bolje počutijo in razvijajo. Zakaj želite, da se otroci bolje razvijajo in počutijo? Ker nas veseli, ko vidimo, da otroci uživajo in napredujejo! Zakaj vas tako veseli, da otroci uživajo in napredujejo? Ker je lepo videti pogosto osamljene in sramežljive otroke, ki so prikrajšani za prijateljstva se odpreti, veseliti, igrati, učiti in sklepati nova prijateljstva. Tako smo že prišli do enega zanimivega, povednega in čustvenega naslova. Npr. Z našim programov sklepamo najlepša otroška prijateljstva. Starši se zavedamo kako pomembno je, da imajo otroci prijatelje in takšni naslovi nam bodo zagotovo vzbudili pozornost.  Poleg tega je to dobro izhodišče za celo vrsto zgodb o prijateljstvih, ki so nastala v tem programu. Morda lahko v bodoče celoten program zapeljete v povezavi s prijateljstvom.

Kako se resnično prilagoditi vašim ciljnim uporabnikom

Naše ciljne uporabnike moramo dobro poznati. Predvsem njihove potrebe, želje in navade. Če naši programi ne bodo temu prilagojeni, bomo izgubljali uporabnike, kaj šele privabljali nove. Ko komuniciramo z našimi ciljnimi uporabniki, jim moramo jasno predstaviti kako bomo odgovorili na njihove želje, potrebe. Poleg tega mora biti naše komunikacija prilagojena njihovim navadam.  Če so naši ciljni uporabniki mladostniki, moramo komunicirati na Instagram-u, Snapchat-u, Tik tok-u pa še kakšno družbeno omrežje se bo našlo. »Facebook je za stare, poleg tega sta gor tudi moja starša,« boste slišali od te ciljne skupine. Poleg tega mladi bolj zaupajo drugim mladim in se odločajo na podlagi priporočil oziroma pričevanj drugih mladih.   Pri komunikaciji z mladimi je pomembno, da vaše programe in vsebine razširjajo kar mladi sami. Naj povejo svojo izkušnjo, naj oni povabijo svoje prijatelje.  Mladi ne nasedajo suhoparnim vabilom starejših, saj še staršev ne upoštevajo.

Še nekaj primerov: ko pripravljate program za otroke, komunicirate s starši in starši bodo navdušeni, če jim boste pokazali kaj vse bodo njihovi otroci doživeli. V komunikaciji z diabetiki dajajte uporabne informacije, pokažite izkušnje tistih, ki se učinkovito spopadajo z boleznijo, v komunikaciji  s socialno ogroženimi skupinami vzpostavite pristen odnos, bodite iskreni in blizu.

Ko pripravljate sporočila, je pomembno, da imate pred seboj vašega končnega uporabnika in seveda zelo jasen cilj, ki ga želite doseči s komunikacijo. Spoznavajte in poglabljajte se v vaše cilje uporabnike, sprašujte jih o njihovih željah, potrebah in navadah in temu primerno prilagodite komunikacijo. Komunicirajte  skozi prizmo vaše ciljne skupine in imejte fokus.

Postavite si jasen cilj

Želite, da pridejo ljudje na vaš dogodek, želite, da ljudje preberejo članek, želite, da ljudje všečkajo vašo Facebook stran, želite, da ljudje objavijo sliko iz vašega dogodka, želite, da se ljudje k vam obrnejo po pomoč, želite da mediji objavijo vaš prispevek, želite, da ljudje spoznajo vašo organizacijo, želite, da vam ljudje namenijo 0,5% dohodnine, želite, da ljudje pridejo na vašo tekmo ipd.? Vprašajte se kaj zelo konkretno želite sporočiti in komunikacijo tako oblikujte. Na spletu je ogromno objav, ki nimajo cilja in potem se ljudje sprašujejo zakaj ne delujejo… Jasno povejte kaj želite in kaj ponujate!

Trije uspešni principi komuniciranja z mediji afera – dvignjene obrvi – informiranje

Mediji so naklonjeni trem glavnim tipom vsebin. In pomembno je, da vaša sporočila pripravite tako, da bodo »dišala« vsaj po enem izmed teh treh tipov.  Afere so ljuba čustveno nabita tema medijev in pri ljudeh zlahka vzbujajo pozornost. Naslednji tip vsebin so t.i. Eyebrow raiserji ali »dvigovalci obrvi«. Z njimi ljudi presenetimo, jim vzbujamo dvom, skepso ali jih rahlo šokiramo. Spet vzbujamo čustva, ki pri publiki pustijo vtis. In puščati vtis pri komuniciranju z javnostjo je zelo pomembno.  Tretji tip vsebin so nove informacije. S takšnimi vsebinami pri ljudeh vzbujamo čustva zadovoljstva pri odkrivanju novih znanj, veščin, informacij, podatkov. Želimo si reakcijo: »Tega pa nisem vedel« ali »Aha, to je torej to.«, »Khm, zanimivo«, »Aha, saj se mi je zdelo.« ipd.

Pet vprašanj, ki jih morate odgovoriti medijem kaj, kdaj, kdo, kako, zakaj

V vaših sporočilih za medije je potrebno odgovoriti na pet ključnih novinarskih vprašanj. Kaj se dogaja? Kdaj se dogaja? Kdo je vključen? Kako stvari potekajo in zakaj se sploh dogaja?  Na vprašanja kaj, kdaj, kdo odgovorite čim prej – najbolje v uvodu (to je tisti odebeljen tekst pod naslovom), na vprašanji kako in zakaj pa odgovorite v osrednjem in zaključnem delu sporočila. Toplo priporočilo: Veliko poudarka dajte na zakaj!

Nagradne igre na Facebook-u da ali ne

Mnogi se sprašujete ali sploh še lahko izvajamo nagradne igre na Facebook-u. Odgovor je da. Nagradno igro je potrebno izvajati v skladu s pravili in pogoji nagradne igre, ki jih mora vaša objava vsebovati. Pravila lahko zapišete v notes ali v komentar prilepite povezavo do dokumenta, kjer so predstavljena pravila in pogoji (kdo lahko sodeluje, kako lahko sodeluje, kakšne so nagrade, kdaj bo žrebanje ipd.).

Priporočilo: Nagradno igro oblikujte na način, da bodo uporabniki imeli malo dela. Naj sodelujejo s kratkim komentarjem, naj označijo osebo v komentar. Izogibajte se pozivom naj delijo in všečkajo.

Pravilna uporaba  #hashtag-a

Označevanje lastnih objav: S tako imenovanim #hashtag-om označujemo naše objave na Facebook-u in na Instagramu. Izberemo zanimiv, kratek, jasen in privlačen hashtag (primer: #danzatrening) in ga vključujemo v tiste objave na katere se nanaša. Ko brskamo po starih objavah, lahko v iskalnik vnesemo ta hashtag in bomo našli vse objave, ki ta hashtag vsebujejo.

Krasen pripomoček pri komuniciranju z uporabniki: Uporabnike pozovite, da pripravijo objave iz vaših dogodkov in aktivnosti ali vsebin, ki so sorodne z vašo dejavnostjo in jih označijo z izbranim hashtagom. Na isti način kot zgoraj te objave vaših uporabnikov poiščite in jih delite na svojih profilih/ straneh.  Ljudje se zadnje čase radi slikajo in svoje fotografije javno objavljajo, vi jih spodbudite, da pri svojih objavah uporabijo vaš #hashtag in nato njihove objave podelite tudi vi.

Izkoristite dogajanja v trendu: Takšna dogajanja so #volitve, #iniciative, #tekmovanja, #dobrodelneakcije, #protesti …

Pripravite objave v povezavi s temi dogajanji in vanje vključite #hashtag, ki se pojavlja v objavah v sklopu teh dogajanj. Tako bodo vaše objave vidne tistim uporabnikom, ki bodo spremljali dogajanje in se orientirali po #hashtag-ih. Odzovite se na pomembna dogajanja in izkoristite »gužvo«.

Želimo vam uspešno komuniciranje in lepe praznike!

Projekti

Regionalni center NVORegionalni center NVOStičišče NVO osrednje SlovenijeYOUTH IS EUROPEAN FUTURE - Mladi so prihodnost Evrope - mreža mest proti EvroskepticizmuYOUROPE: S povezovanjem do boljše EvropeEvropski center za informiranje civilne družbeTwinfos - informiranje in podpora pobratenju

Sofinancerji

Ministrstvo za javno upravoEvropa za državljaneZRSZZobčina litijaZagorje ob Savi

Hitri kontakt

E: info@consulta.si

T: 059 927 619

 

pisarna Litija: Ponoviška cesta 12

vsak dan med 9.00 in 15.00

 

pisarna Zagorje: C. Borisa Kidriča 2

po dogovoru

 

Pisarni sta za osebna srečanja trenutno zaprti.