Uvedba davčnih blagajn
Vlada Republike Slovenije je določila besedilo Predloga Zakona o davčnem potrjevanju računov in ga 7.5.2015 poslala v obravnavo ter sprejem v Državni zbor. Zakon določa uvedbo davčnih blagajn, kjer so v postopku izdaje računa pri gotovinskem poslovanju, blagajne zavezancev preko spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom Finančne uprave RS (FURS), ki bo potrdila ter shranila podatke o računih v postopku njihove izdaje v realnem času.
Predlog zakona je bil v javni obravnavi od 4.3. 2015 do 3.4. 2015. Ministrstvo za Finance je v tem času prejelo pripombe več kot 180 subjektov, ki so jih v končnem besedilu predloga delno upoštevali. Med njimi je bil tudi naš predlog dopolnitve osnutka zakona, ki je bil delno upoštevan.
Predlog zakona določa, da je zavezanec po zakonu oseba iz prvega in drugega odstavka 31.člena Zakona o davčnem postopku, ki mora izdati račun pri gotovinskem poslovanju. Izjeme po Zakonu o davčnem potrjevanju računov so točno določene v 3.členu.
UVEDBA
Uvedba sistema potrjevanja vseh računov za davčne namene z uporabo elektronske naprave za izdajanje računov v postopku potrjevanja računov pri vseh zavezancih, ki poslujejo gotovinsko, bo obvezna s 1.1.2018.
S 1.12.2015 do 2.1.2016 bo omogočeno tudi prehodno obdobje za lažji prehod na nov način, kar pomeni, da bodo lahko zavezanci nov način potrjevanja računov uporabljali že z decembrom 2015.
PREHODNO OBDOBJE
Z 2.1.2016 bo omogočeno dvoletno prehodno obdobje, ko se bodo lahko zavezanci samostojno odločali med uporabo elektronske naprave za izdajo računov in izpisom enkratne identifikacijske oznake na računu (potrditev računa v času njegove izdaje) ter med uporabo vezane knjige računov v skladu z ZDavP-2, kjer pa bodo morali v predpisanem roku preko elektronske povezave naknadno potrditi izdan račun davčnemu organu. Uporaba vezane knjige računov se znotraj enega poslovnega prostora ne bo smela kombinirati z uporabo elektronske naprave. Bo pa omogoča kombinacija – uporaba elektronske naprave v poslovnem prostoru in uporaba vezane knjige računov na terenu.
Z določitvijo prehodnega obdobja želi zakonodajalec omogočiti lažji prehod na nove obveznosti za zavezance.
Z namenom razbremenitve malih zavezancev (imajo majhno število izdanih računov, nakup oziroma najem opreme predstavlja prevelik strošek), bo FURS omogočil tudi izdajanje računov s pomočjo aplikacije na portalu eDAvki. Za izdajanje računov z uporabo te aplikacije bodo morali zavezanci zagotoviti le internetno povezavo s FURS in elektronsko napravo, ki bo to omogočala ter pridobiti namenski certifikat, ki bo brezplačen.
FURS ocenjuje minimalne stroške za vstop v sistem obveznega potrjevanja računov v obsegu od 0 do 300 EUR, odvisno ali zavezanci že imajo elektronske naprave za izdajanje računov (računalniki, pos blagajne…) in možnosti dostopa do interneta. Stroški nakupa elektronskih naprav, dostop do interneta se priznavajo kot davčno priznani odhodki, ki znižujejo davčno osnovo.
Ker se v postopku določa tudi dodeljevanje številk računov in oznak poslovnih prostorov, bo FURS na svoji spletni strani objavil tudi vzorec internega akta, ki ga bodo morali zavezanci sprejeti in ga bodo lahko uporabili pri pripravi lastnih pravil za dodeljevanje zaporednih številk računov in oznak poslovnih prostorov.