Nasveti za komuniciranje z javnostjo
Za NVO s potencialom smo organizirali delavnico, katero je vodila ga. Nika Pirnar iz podjetja Rdeči Balon s.p. Za vse, ki niste bili z nami, podajamo nekaj nasvetov za učinkovitejše komuniciranje.
Čisto na začetku nam je ga. Pirnar pokazala primer neverbalne komunikacije - saj opazite rdeče balone na sliki, kajne?
Da bodo naša sporočila dosegla čim več tistih, katerim želimo sporočiti informacijo, se moramo naloge lotiti premišljeno in po korakih. Najprej določimo KAJ želimo sporočiti. Ko nas nekdo vpraša, KOMU je sporočilo namenjeno, odgovor »VSEM« ne obstaja. Pomislite, komu resnično želite nekaj sporočiti (ciljna skupina). Npr. osnovnošolcem; ženskam, starim od 30 do 50 let; donatorjem; avtomehanikom; članom društva;… Namreč od tega je odvisno KAKO bomo komunicirali, vsekakor pa naj bo sporočilo kratko, jasno in resnično.
Cilje skupine lahko ločimo po:
- Spolu;
- Starosti;
- Geografskem območju;
- Stopnji izobraženosti;
- Glede na zanimanje;…
Od ciljne skupine je odvisno KATERI KOMUNIKACIJSKI KANAL bomo uporabili. Pomislimo, na kakšen način bomo dosegli naslovnika. Npr. nekateri radi berejo časopise, drugi uporabljajo Facebook, mladi na primer raje uporabljajo Instagram, spet drugi so bolj aktivni na Twitterju, mnoge bomo dosegli preko plakatov, nekatere lahko ogovorimo na prireditvi in jim damo letak, lahko pošljemo e-mail, obveščamo s promocijskim darilom in tako dalje.
Komunikacijski kanali:
- Tiskani mediji (brošure, plakati, časopisi, revije, letaki,…);
- Elektronski mediji (radio, TV, spletni portali, spletne strani, e-sporočila, e-novičke, SMS,…);
- Družbena omrežja (Facebook, Instagram, Twitter, Linked In, Pinterest,…;
- Osebne oblike;
- Ostalo (promocijska darila, maskota,…).
Torej, ugotovili smo, da naj vsako sporočilo (najbolje že v uvodu) odgovori na 5 vprašanj:
- KAJ (se bo dogajalo).
- KDO (organizira, sporoča).
- KJE (bo potekalo dogajanje).
- KDAJ (bo potekalo).
- ZAKAJ (smo organizirali/sporočamo novico).
Eden izmed nasvetov strokovnjakinje za komuniciranje je bil tudi, da bodo naša sporočila zanimivejša za branje, če bomo vanje vključili zgodbe. Teh namreč nevladnim organizacijam res ne manjka. Nevladne organizacije rešujemo mnoge težave in zgodbe se pišejo kar same, le še ubesediti jih moramo.